
ma | 5 mei | Gesloten: Liberation Day |
do | 29 mei | Gesloten: Ascension Day |
ma | 9 juni | Gesloten: Whit Monday |
Serie Dossier 002
Uitgever/Merk All Media Production
Schrijver Roger Soupart en Ketty Nielsen
Formaat a5
Pagina's 64
Uitvoering Soft cover
Taal Dutch
Categorie Luchtvaartboeken
Subcategorie History » Nederlandse Luchtvaart
Voorraad Tijdelijk niet op voorraad.
Klik hier om bericht te ontvangen zodra dit artikel weer voorradig is
Dit artikel is toegevoegd aan onze database op woensdag 5 april 2017.
Your reliable Aviation Book Source since 1989
artikel | Uitgever/Merk | Serie/schaal | Prijs € | ||
![]() | Consolidated PBY5A Catalina 16-218, een icoon uit het verleden, symbool voor de toekomst | All Media Production | Dossier 001 | € 14,95NL incl. BTW | |
![]() | Kunst en Vliegwerk, van houtje-touwtje tot hightech machine, 60 werken van Thijs Postma van KLM vliegtuigen | All Media Production | Dossier 003 | € 14,95NL incl. BTW |
Zondag, 27 maart 1977. Vanaf een druilerig Schiphol vertrekt een KLM Boeing 747 met 249 passagiers en bemanningsleden onder vluchtnummer KL4805 naar Gando/Las Palmas, de internationale luchthaven van Gran Canaria. De Boeing zal er nooit aankomen. Een bomaanslag in de terminal van Las Palmas zorgt er voor dat de machine uit moet wijken naar Los Rodeos op Tenerife. Dit is de eerste schakel in een reeks van gebeurtenissen die zal leiden tot de grootste vliegramp uit de geschiedenis. Geen van deze schakels waren op zich fataal, als ze niet toegedekt en verborgen waren door de mist. 583 passagiers en bemanningsleden kwamen om in een vuurzee, op een bestemming waar ze niet voor gekozen hadden, en ook niet behoorden te zijn. Uren na de ramp, om 20:30 uur, werd Nederland opgeschrikt door het eerste nieuws. Het zou dagen duren voordat er enige duidelijkheid kwam over wat er gebeurd was. Maar tot op de dag van vandaag bleef veel onbeantwoord.